Ma 2018. november 20., kedd, Jolán napja van. Holnap Olivér napja lesz.

Facebook oldalunk

FTH jelveny

Címlap Hírek Határtalanul 2018.05.09-12.
Határtalanul 2018.05.09-12. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator
2018. május 28. hétfő, 12:31

hatartalanul logo

Határtalanul 2018.05.09-12.

2018. május 9. és 12. között vett részt a hetedik évfolyam a Határtalanul pályázat programján.

49 tanuló és 4 tanár utazott a Felvidékre, hogy végig járja a Rákóczi-túra útvonalát.

Az első napot Kassán kezdtük, ahol tisztelettel adóztunk Rákóczi Ferencnek és bujdosótársainak a Szent Erzsébet Székesegyház Rákóczi –kriptájában. Elsétáltunk a Rodostó-házhoz, ahol a kiállítás és az azt vezető magyar hölgy mindenkit lenyűgözött.

Innen Tőketerebesre buszoztunk. Az Andrássy-kastély, a park és a park végében lévő mauzóleum mindenki tetszését elnyerte.

A nap végén foglaltuk el szállásunkat Deregnyőn. A helyi lelkészházaspár volt a vendéglátónk. Minden reggel innen indultunk és ide értünk vissza vacsorára. Vacsora után felidéztük az aznap látottakat és elvégeztük a kapcsolódó feladatokat.

A következő napot Homonnán kezdtük a kastélyban, ami Drugeth Zsigmond halála után Thököly Imre birtokába került.

Útban Királyhelmec felé megálltunk a leleszi hídnál, amely egy gótikus kőhíd és műemlék.

Királyhelmecen az első utunk a gimnáziumba vezetett. Ebben az intézményben nyolcosztályos képzésben vesznek részt magyar és szlovák gyerekek egyaránt. A minket kísérő magyar tanulók és tanárnőjük bemutatták az éppen folyó ballagási előkészületeket, az informatika szaktantermet a 3D-s nyomtatóval, a robotikához szükséges felszereléssel. Beszéltek az ott végzettek elhelyezkedési lehetőségeiről és az éppen folyó pályázatokról. Remekül éreztük magunkat.

A Mailáth Múzeumban megcsodálhattuk Sissy királyné ruháit, amelyeket az eredeti alapján alkottak újra.

Ezután a bélyi Sennyey- kastélyba látogattunk, ahol többek között a Petőfi Intézet kutatásairól is láthattunk kiállítást.

A harmadik napot a Kövesdi várnál kezdtük. Ezután Zemplénbe utaztunk, ahol megtudhattuk, hogy régen mezőváros, Zemplén vármegye székhelye. Ma már egy kis falu, aminek a református templománál időztünk egy keveset.

Dobóruszka katolikus templomában megkoszorúztuk Dobó István sírját. A szarkofág oldalai eredetiek, a teteje nem, hiszen az eredeti Eger várában található. Dobó István hamvai viszont a dobóruszkai szarkofágba lettek elhelyezve.

Kirándulásunk legszívszorítóbb része következett. Ellátogattunk Nagyszelmencre, a kettészakított faluba. 40 évvel ezelőtt egy éjszaka felhúzták a falu közepére az ukrán határt és az ezzel elválasztott családok tagjai csak 20 évvel később találkozhattak újra.

Elérkezett az utolsó nap. A Nagyráskán lévő állatsimogató, illetve a régi autók és motorok kiállítása és kipróbálása mindenkinek nagyon tetszett.

Utazásunk utolsó állomása Borsi, ahol megtekintettük a Rákóczi Várkastélyt, II. Rákóczi Ferenc születésének helyét és élvezetes előadást hallgathattunk a családról.

Itt köszöntünk el Lívia nénitől, aki a három és fél nap alatt nagy lelkesedéssel mutatta be az érdekességeket, mindig hangot adva annak, hogy a határ mindkét oldalán, néhány percre egymástól lakunk, és összeköt minket, hogy magyarok vagyunk.

Köszönjük, hogy részünk lehetett ebben a kirándulásban.

A 7.a és a 7.b osztály diákjai, osztályfőnökei és kísérő tanárai

A kiránduláson készült képeket az alábbi linkre kattintva tekinthetik meg.

Módosítás dátuma: 2018. június 08. péntek, 08:37

boldogiskola

Támogatja a Joomla!. Designed by: free joomla templates ntc dedicated hosting Valid XHTML and CSS.